6 Mayıs 2014 Salı

DİKKAT DOLANDIRILMAYIN

Arkadaşlar yaklaşık üç ay önce eşime gelen bir telefonla dolandırılmaya çalıştılar.Aynı şey Gülay Cansever'in başına gelmiş.Burda durumu anlatmış ben de kendisinden izin alarak paylaşıyorum.Bir kişi bile haberdar olsa iyidir diye düşündüm.Gülay Hanımın bloğuna burdan ulaşabilirsiniz.

http://gulaycansever.blogspot.com.tr/2014/05/0212-914-10-26-bu-numaraya-dikkat.html



0212 914 10 26 BU NUMARAYA DİKKAT
Merhabalar arkadaşlar...
0 212 914 10 26
Yukarıda gördüğünüz numaraya dikkat etmenizi istiyorum .
Neden mi ???
Çünkü ...
Bugün öğlen sularında bu numara beni aradı. 
Normalde bilmediğim tanımadığım numaraları açmak gibi bir huyum yoktur ne hikmetse açtım. 
Sağlık hizmetleri yada sağlık destekden aradıklarını söylediler. 
Benim adımı vererek görüşmek istediklerini söylediler.
Bende evet dedim hiç de dinlemem . 
Gerek yok der kapatırım. Basiretim mi bağlandı anlamadım :(
Neyse bayan 1 yıl önce bir sağlık , kaza poliçesi onayı verdiğimi. 
Şartlara göre 2 yıllık bir sözleşme ilk yıl ücretsiz ikinci yıl 299 Tl gibi bir ücret.
Arama sebepleri yenilemek şayet onay vermezsem hukuk departmanına dosyamı vereceklerini ve savcılığa bildirip icraya gidileceği ve karşılığında 1200 tl gibi bir ödeme yapmam gerektiğini söylediler. 
Oha ne oluyoruz dedim ( çok özür dilerim ama öyle)
Böyle bir şey yapmadığımı ki bu tarz sigortaları bir iki  kez bankam üzerinden yaptım ve hiç kullanmadım ve bir daha yaptırmayacağımı söyledim. 
Karşı tarafa bunları söylüyorum.
Bana Esra  ...... adlı temsilcinin aradığını ki isim vermeleri işi daha da ciddiye bindiriyor. 
Israrla inatla yapmadım diyorum. 
Ses kaydınız ve onayınız var. 
Artık digital imzanın anayasa da ıslak imza ile aynı değere sahip olduğunu söylüyor. 
Allahım hafiften tırsmaya başladım. 
Yani insanı öyle bir sıkıştırıyorlarkı. 
Ispat edin diyorum. 
Ses kaydımı dinletin ki bende inanayım. 
Onu da ancak mahkeme esnasında dinletebilirlermiş.
 AMa bütün bilgilerim var arkadaşlar.
Ad , soyad.
Ev adresi.
Kimlik numaram.
Çalıştığım banka.
kredi kartımın ilk ve son numaraları.
Hukuk ile ilgili hiç bir bilgisi olmayan biri olarak ne yaparsınız. 
Hoş ben hala laf sayıyorum. 
Sizin yaptığın bu şeye dolandırıcılık denir. 
Ben böyle bir konuşma hatırlamıyorum. 
Madem öyle bir poliçe imzaladım o zaman niye bana gelmedi bu poliçe.
Size o zaman sms yollandı . 
ALlahım 1 yıl önceki şeyi nasıl hatırlarsınız ki. 
Yani insanları zorla bir seçim yaptırıyorsunuz. 
Ya bu 299 lirayı verirsin yada vermez 1200 lira veririm . 
Şİmdi insanların ne demesini bekliyorsunuz dedim. 
Mecburen yapalım o zaman dedim. 
10 dakika sonra bana bir sms geleceğini . 
Poliçe numaramı bilgiler ve internet adresi olacağını söylediler sonrada satış departmanının bana döneceğini ve kartımı hazır etmemi söylediler. 
Kapattılar. 
Biraz işe daldım sonra baktım ki 1 saat geçti. 
İçim içimi yiyor zaten internetten biraz bakim dedim. 
ALlhım Şİkayet varda bu ve benzeri şikayetler. 
Kİmisine  bana söylenen isim kimisine Alo 7/24 hattı adı verilmiş.
Ve gerçek bir kurumun adı kullanılıp onun adını kirletmişler.
O sırada Canım arkadaşım, kardeşim Fulya ile mesajlaşıyorduk. 
Ona anlattım. 
Hukuki açıdan benim gibi bilgisi olmadığını söyledi ama bir şey yapamayacaklarını söyledi. 
Şimdi yazıyı yazarken 4 kere daha aradılar. 
Açmadım. 
Kart numaramı vermemi bekliyorlar. 
Çok beklerler. 
AMan dikkat diyorum arkadaşlar .
Numarayı görür görmez açmayın bile. 
Bu şekilde aranan varmı ???
Hukuki şeyler bilmediğiniz için benim gibi hayıflanıyormusunuz ???
Tekrar söylüyorum lütfen dikkat edin. 
Hatta isteyen Şikayet vardan şikayetleri okuyabilir.
Hep aynı şeyler. 
Ve lütfen bu konularda birbirimizi uyaralım .
Çünkü başka türlü haberimiz olmayabilir....


7 yorum:

  1. canım çok can sıkıcı birşey bu, çok geçmiş olsun bu numarayı bir an önce polise bildirmeli bence..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.Gülay yayınlayınca ben de ondan alıntı yapayım dedim.Kesinlikle biz de ihmal ettik suç duyurusunda bulunmak gerekli aslında.

      Sil
  2. Aynı kişiler benim eşimi de aradılar . Eşim inanmamış tabi.Genelde bankadan yaptırırız sigortamızı çünkü.Ama o kadar inandırıcı anlatıyorlarmışki inanmaktan başka çare bırakmıyorlar. O kadar ısrar edince eşim peki demiş. Vermiş kart numarasını . Ama sahte bir kart numarası vermiş :) 5 dk sonra aramışlar beyfendi kart numaranız yanlış başka kart numarası verin diye :) Eşimde kızmış dolandırıcılar hiç utanmıyomusunuz diye. Sonra pat diye telefon kapanmış.
    Aradan bi zaman geçti. Yine eşimi aradılar. Sanırım başka kişiler . Yine aynı taktik :) Sanırım bu taktik çok tuttu. Şaka bir yana inanmamak lazım aslında ama dediğiniz gibi basiret bağlanıyor bazen. Artık gerçek banka aradığında bile şüpheleniyorum .Piyasada ne kadar dolandırıcı varsa eşime ulaşıyor ama :) Bazılarına kanıyor bazılarına kanmıyor.Çok dikkatli olmak lazım çok :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size de geçmiş olsun artık uyanık olmak gerek .Aslında kredi kartı bile kullanmayacaksın.Banka ,sigorta gibi şeyler gerçekten bazen çok kafa yorucu olabiliyor.Bir daha belirteyim yazının orjinali bana ait değil. Ama orda yazanların tamamen aynını biz de yaşadık.

      Sil
  3. önemli bir badire !!! uyarı için teşekkür ederiz .Her yere bilgileri veriyoruz tc kimlik adres onlar ne derece muhafaza ediyor yada orada çalışanın bizim bilgilerimize ulaşması ne derece zor.Kişilerin sağlık geçmişleri bile bu kadar kolay elde edilirken .Bu rahatlıkta aramaları çok normal oluyor.Devlet bilgilerimize sahip olamıyor maaalesef.

    YanıtlaSil
  4. Yayınladığın için teşekkürler. Bir kişi bile bilgilense yeter bize.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim canım.Kesinlikle haklısın bazen öyle bir gaflet anında inanabiliyoruz böyle şeylere.En azından bir kişi bile yazdıklarını hatırlasa bile kardır.

      Sil